یزدفردا :اکبریزدانی با نوشتن نامه ای سرگشاده خطاب به استانداریزد از بی توجهی به ایده ها و طرح هایش انتقاد کرده و از استاندار درخواست کمک کرد .

وی در نامه خود به  طرح و ایده های 
باغ شهدا، طرح پرورش شتر مرغ ،طرح آبیاری ریشه ای و فتیلیه ای،طرح انار چین،طرح اطفاء حریق جنگل،طرح همسان سازی کیوسکهای مطبوعاتی، ایده جعبه سیاه اتومبیل و ایده از یزد تا خاتم زیر سایه درختان توت اشاره نموده که بی جواب مانده و بعضا حتی کسی گوش نداده که  او چه می گوید.

متن کامل نامه اکبر یزدانی خطاب به استانداریزد که نسخه ای از آن در اختیار یزدفردا قرار گرفته عینا منتشر می شود :


جناب آقای فلاح زاده؛ استاندار محترم یزد
سلام علیکم:احتراماً اینجانب اکبر یزدانی مدت پنج سال است چندین طرح به ادارات و ارگانهای شهر یزد ارائه نموده که با تأسف با وجود نیاز شهر و کاربردی بودن ایده جوابی در خورد توجه رادریافت ننموده ام، ایدة باغ شهدا پس از دستور رهبر معظم انقلاب  و ریاست محترم جمهور مبنی بر درخت کاری به ذهن اینجانب رسیده و مدتها صحبت با افراد متخصص و مهندسین کشاورزی ایده کاربردی و قابل اجرا می نماید که به بنیاد شهید ارائه نموده ام امیدوارم جهت زنده نگاهداشتن نام چهار هزار شهید استان یزد و محسنات دیگر این طرح از کمکهای مشفقانه حضرتعالی نیز برخوردار گردم.

نام طرح: باغ شهدا:در این طرح پیشنهاد گردیده به نام هر شهید درختی سرو، کاج یا بوته ای گل محمدی کاشته شود که علاوه بر زنده بودن نام شهدا در سالهای متمادی و حتی قرون متمادی محسنات ذیل را داراست.
1- ایجاد فضای سبز و بالا بردن سرانه فضای سبز شهری در صورتی که در شهر زمینی جهت اجرا در نظر گرفته شود.
2- با کاشت گل محمدی می توان در کنار آن کارخانه گلاب گیری بوجود آورد که موجب اشتغال نیز گردد و باعث کسب درآمد است.
3- ایجاد فضای باز و سرپوشیده در باغ جهت اجرای مراسم و سخنرانیها و در اختیار قرار دادن آن به ارگانها جهت کسب در آمد.
4- اجرای زیباو منحصر به فرد کلبه های گل که طرح اینجانب است جهت توریست و گردشگر، جهت کسب درآمد.
5- تأمین پوشش گیاهی منطقه و تلطیف هوای شهری
6- اجرای طرحهای پژوهشی جهت بدست آوردن درختان مقاوم جهت کویر زدائی
7- فضا سازی زیبا جهت استفاده عموم و اضافه نمودن به زیبائی شهر
تعدادی از طرحها و ایده های ارائه شده به جهاد کشاورزی، زیبا سازی شهرداری آتش نشانی را فهرست وار تقدیم حضورتان نموده و امیدوارم ادارات و ارگانها ذیربط مسئولیت بیشتری در قبال اینگونه طرحها و ایده پردازان احساس نمایند.
1- طرح پرورش شتر مرغ: ارائه شده به جهاد کشاورزی از سال 84 تا حال بدلیل نداشتن توجیه اقتصادی از نظر بانک کشاورزی در حال دوندگی این در حالی است که کشورهای پر جمعیت جهان بدلیل کمبود غذا از حشرات استفاده می کنند.
2- طرح آبیاری ریشه ای و فتیلیه ای: ارائه به جهاد کشاورزی در این دو طرح یک قطره آب هم هدر نخواهد رفت (حتی کسی گوش نداد چه می گویم)
3- طرح انار چین: جهت چیدن میوه های سر درختی مراجعه به چند اداره بدون یک کلمه پشتیبانی و اظهار نظر ادارات
4- طرح اطفاء حریق جنگل: روشی ساده و آسان گفتگو بی تلفنی با آتش نشانی و ارائه به وزارت خارجه (میز مسکو) و سفارت روسیه جهت اطفا حریق جنگل های روسیه (از سرنوشت طرح بی اطلاعم) و از طریق آتش نشانی هم کمک و پشیبانی نشد.
5- طرح همسان سازی کیوسکهای مطبوعاتی به زیبا سازی شهرداری تا حال بدون جواب تاریخ 23/4/88 نامه شمارة 1604 که در مصاحبه هفته نامه وزین بشارت نو نیز آن اشاره شد
6- ایده جعبه سیاه اتومبیل جهت جلوگیری از کشتار جاده ای
7- ایده از یزد تا خاتم زیر سایه درختان توت با اجرای طرح آبیاری ریشه ای یا (پنهان) ابداع اینجانب در صورت تمایل به کمک نیاز به کمک شما داشته و خواهشمند است دستورات لازم را مبذول و نتیجه را امر به ابلاغ فرمایند.
گفتنی است :یزدانی رونشت نامه خود را به دفتر مقام معظم رهبری- دفتر ریاست محترم جمهوری-نماینده محترم یزد و صدوق- دفتر امام جمعه  یزد-شهرداریزد-شورای اسلامی شهرستان یزدنیز ارسال نموده است .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا